Saya dan rasa.

sebenarnya lately, sy terasa macam tak best tau. rasa macam lonely - tp sy dengan hubby ok. cuma sy rasa takde kawan sangat.

rindu sebenarnya dengan kawan2 lama. semenjak sy berpindah di sini, sy berkawan juga. tapi close friend yang boleh sy berkongsi senang dan susah, sy agak celaru. mungkin juga sebab di kalangan jiran dan kawan sy di sini adalah kawan-kawan sekerja hubby sy. sy rasa agak terbatas bila bercerita dan bergaul. takut-takut apa yang kita cakap atau kongsi di salah erti atau di bawa canang ke sana ke mari. komuniti kecik, what do u expect kan?

ada gak org yang sy ada kan sedikit 'gap'. selain dari org lain mencanangkan yang tak berapa best ttg org itu, sy juga sebenarnya kurang 'comfy' bila berinteraksi dengan dia.. apa-apa pun pendekkan cerita, mungkin "tuning" kami tak sama, jd susah utk masuk dgn orang macam dia. dia tak bersalah, dan sy tidak memboikot dia. 

ada juga org yg sy rasa comfy dengan dia, tp sy rasa dia ada "gap" dengan sy. confuse? well, i guess i just have to learn to accept 'kalau2' org lain tidak selesa dgn kita. 

kesimpulannya, bila dah berumah tangga ni, jagalah rumah tangga kita masing-masing kan? pucuk pangkal adalah hati.. kalau hati kita bersih, insyallah, semua ada OK. 

OK. :)

4 comments

nanazack said...

btul tu effa, bkn xmau kongsi mslh, tp serba slh.tkt tersilap cerita plak nnt :(...mcm aku skangni tgh ada mslh..nak bercerita ngan kwn2 kat sini, tp mcm xsdp sbb hubby msg2 satu tmpt keje kan? bkn xpecaya, tp pd aku, lbh baik la aku berdiam diri je...huhuhu

p/s: skangni pun masih dlm proses me'muhasabah' kan diri lg... :(

Effa Zizi said...

sabar la nana... tu la aku terasa macam tu gak.. sabar je laaa aku rasa macam.. huhuhu.. tak tau nak cakap... :(

Mr. and Mrs. Mokhsin said...

owh effa...bila kita nak get together and go for a cup of coffee ni? hehehe..

Effa Zizi said...

owhh.. i wish.. bila ye.. kena plan baik punya macam ni punya plan...