Entri Malam Santa Berkerja - Jom Berkenalan


Minta maaf sangat pada Kak Yan (teman blogger baru saya kenali) sebab lambat buat tagging Akak. Apakan daya kak, walaupun projek terbaru saya sedang berjalan (dah berakhir sekarang), tetapi tanggungjawab semasa / harian tetap tidak berubah. Dari awal pagi ke lewat malam - dapur, kemas, kain baju, sapu lantai, anak-anak, masak, suami, facebook, blogwalking, - ok sudah ! :) Itu sudah lebih ...

Salam perkenalan Kak Yan! Khas untuk Kak Yan dan teman-teman blogger yang lain (khas buat yang berminat untuk tahu siapa itu Effa saja ya) .. Yang terasa akan sengal membaca. BERHENTI DI SINI.

ok.

Betul tak menyesal ni? Nak tahu juga?

:)

ok. Jom.

Apakah status anda.

online! hik. Oh saya sudah dimilik zahir dan batin. :) Mari senyum. Sudah 7 tahun berkahwin dan Mama kepada 2 orang puteri.

Ceritakan tentang diri anda.(asal, pekerjaan, belajar di mana, bilangan anak, cita-cita dan lain lain)

Saya berasal dari Pulau Labuan ye saya gadis pulau. Mama berasal dari Labuan (berdarah Cina + Jawa), Arwah Ayah saya pula berasal dari Melaka.


Saya sekarang bekerja secara sukarelawan. oh silap. Saya pekerja berbayar, tapi tiada caruman KWSP ataupun SOCSO. Tabung akhirat saja. Saya Surirumah sepenuh masa. Menjaga anak, suami dan rumah tangga. Menjaga agar mereka sihat dan perjalanan dalam rumah ini lancar dan semua orang gembira di rumah ini. Oh ye, termasuk 7 ekor ikan saya di akuarium tu.


Dulunya, saya seorang pelajar yang cemerlang *peringatan! ini sesi memuji diri sendiri. diulangi kepada yang sengal sila berhenti sebelum menyesal!* Saya pernah melanjutkan pelajaran ke USM Penang dalam bidang Sains Kimia (pada asalnya saya bercita-cita untuk jadi seorang doktor ayam) Tapi akhirnya saya berhenti sebelum ketitisan terakhir *huhuhu!* oh ye makluman. Saya bukan dibuang. Saya berhenti sendiri, akibat dari perasaan yang tidak berpuas hati dengan keputusan exam yang teruk. Mental. Saya juga ada masalah teknikal yang tidak dapat saya zahirkan di sini. Terlalu sensitif. Tapi percayalah, alasan saya sangat baik :), demi maruah, demi nama baik saya. Sila jangan berspekulasi di sini ya.


Kemudian semua menjadi sejarah. Bekerja di syarikat swasta, bertemu si dia dan kita beranak dua!  Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah. Allah sentiasa memberi saya pelangi setiap kali datangnya hujan. Dan pasti pada pagi hari berikutnya pasti ada sinar mentari yang menyinari hidup saya. Begitu lah setiap kali ujian datang dan pergi. Antara anugerah terindah adalah pertemuan dengan sang suami dan kelahiran anak-anak saya - zuriat.


Kini, saya berminat dalam bidang Kek dan dekorasi. Tapi hala tuju masih samar. Saya masih hanya mampu mengikut alirnya masa. Kalau ada rezeki saya, adalah. Kalau tak ada, saya pasti ada sebab dan hikmah. (bestnya kak yan sudah mampu tersenyum dengan pencapaian diri) Tahniah! :))


Apa lagi ye tentang diri saya? Banyak lagi agaknya. Tapi tak apa, banyak masa lagi untuk kita mengenali antara satu dengan yang lain. Cukuplah sejarah dan status semasa yang kalian tahu tentang saya.


Ceritakan Tentang Blog Anda

Belog saya? Tiada yang istimewa. Selalu sangat tukar template dan layout. Saya pun tak tau kenapa tak pernah berpuas hati (cepat bosan). Ini bukan blog pertama. Saya dari blogdrive URLnya pun saya dah tak ingat. Kemudian ke blogspot. Dan percayalah ini bukan blog ke dua atau ke tiga. :P

Saya adalah blogger semenjak 6 tahun yang lalu dan tidak pernah tegar! Sekadar blogger hangat-hangat tahi ayam. hee...

Tapi saya berazam untuk menjadi blogger yang jujur pada pembacanya. - Wah dah terkeluar bab azam tahun baru la .. :)

Semua di belog saya ni adalah tentang kehidupan saya sendiri. Saya tidak mahir tentang IT atau apa-apa kepakaran. Jadi jangan harap tutorial di sini. Saya juga bukan blogger yang ke hulu dan ke hilir dengan kamera. Jadi saya tidak mampu memberi input yang menarik dan terkini sentiasa. Saya bukan chef, jadi tiada resepi istimewa di sini.

Saya hanya menulis tentang apa yang saya benar-benar tahu. Menulis tentang kehidupan saya dan anak-anak. Tapi tentang diri sendiri selalunya saya banyak simpan dalam maya (otak sendiri), sebab takut-takut orang yang membaca terasa hati atau salah tafsir diri.

Dilema. Nak jadi blogger tapi tak pandai mengeluarkan diri dalam blognya.

Terimalah saya dan blog saya ini seadanya.

Itu saja.


Nasihat kepada teman-teman blogger yang baru nak buat blog

Jangan - tukar template kerap sangat macam saya :)


Keunikan pada blog anda

Ada saya. Ada anak-anak saya. Anda takkan jumpa tentang kami di blog orang lain. (hehe) bergurau. Tiada yang istimewa di sini, sekadar berkongsi rasa dengan teman-teman.

Sampai bila anda akan terus menulis blog dan impian anda dalam dunia blog

Selagi saya belum bosan :)

Impian ... dapat duit banyak-banyak ? hehehe.. Berangan! :P

Ok .. menurut kak Yan, sesiapa pun boleh join. :)
Tapi saya nak tag!

LEILY ... Jom..! :))

1 comment

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

hahaha.. wakenalg beb..
ok, sabauuu.. nnti ai wat entry suke2 ni..
mau kenal lebih dekat, tungggguuuu.. =)