Ikan keli dah berbau geli.

Sedihnya saya. Ikan keli saya tidak laku. Dia balik dari kerja tengahari. Kelaparan. Tapi bila tengok ikan keli saya -


Suami : Awak masak ape nie?
Saya : Masak cili la yang
Suami : pandangan kurang menyelerakan. Tak pelah saya makan yang ini saja sambal tumis ayam inoi kasi semalam.
Saya : Terasa hati tapi sembunyi rasa dimulut terus bilang. OK


Saya mengaku. Saya sangat gagal dalam masak memasak. 


ps. Tempoh hari masak cekodok ikan bilis. Akibat gagal melabel, saya  TER gunakan Tepung naik sendiri. Terus jadi lain. Tapi NASIB. Cekodok itu jadi  sedap lebih dari biasa. hmmm.. Kadang silap itu bagus.Untuk kes cekodok ini, ia sangat BAGUS :)

6 comments

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

takpe dear, jgn sedey²..
ai pn dlu gitu gak, tp skrg asben salu puji.. frankly speaking, ai pandai masak pn bcos asben, kdgkala kritikan die tu membuatkn kite rasa tercabar tuk terus cuba wat yg terbaik.. so far, alhamdulillah.. br ni pi kursus, tinggal asben n anak kat umah parent, die lak masak tu parent n adik2 kite.. hihihihi
cop:bzss sgt skrg, nnti pasni ai on ym okes.. ;-)

Janna Wan Muhammad said...

owh..if I were you pon ai kecik ati, penat kita masak kan...lagi plak his peberet dish...tp tak per, lepas ni buat biar pemandangan lebih menarik ok? misti dia makan bertambah2... miss you!

ZSqueenbee said...

alalala...chomellnyee..xpela try again & again..opzzz..salam perkenalan..slalu skodeng kt cni tp bru follow hri ni..jom kta tuka link ye..sye pun bru pndai ke dapur..bru kawen bru nk blja msk..xmo cedey2 ye..

Effa | Mama FZ said...

leily - nampak gaya kena byk belajar.. takpe.. sy rela ni kena tegur.. 'walaupun'... uhuhu

Effa | Mama FZ said...

sis janna dear ,

tu la pasal. hari2 masak cili. hari2 masak cili. tp ikan keli ni mmg first time masak. huhuh.. mmg mencabar sungguh... huhu

Effa | Mama FZ said...

zsqueenbee:

bestnya dpt kawan baru. :) thanks.. ok.. kita tukar2 link k. newly weds ke? congratess..takpe.. belajar masak pelan2..