Shopping Buku Budak-budak


Pejam celik, pejam celik, anak saya yang sulung dah nak masuk 5 tahun. Dia nampak kecik, sebab dia lahir pada bulan december. kalau nak dibandingkan dengan kawan-kawan yang lahir pada tahun yang sama dengan dia, memang dia agak keding. (sian anak mama). Dilema juga saya dan suami saya pada mulanya nak sekolahkan Nana di mana. kalau ikutkan Nana, dia balik-balik nak ke Smart Reader. Tapi, pengalaman menghantar Nana ke Smart Reader untuk program cuti sekolah pada december lalu, membuatkan saya dan suami agak tawar hati pada Tadika francais tu.

Jadi, kami decide untuk hantar Nana di sekolah dalam pangkalan ni saja.

Tapi, kami akhirnya berubah fikiran lagi *suami yang berubah fikiran sebenarnya*.

Sekarang kami berkeputusan untuk hantar Nana tuition di depan rumah saya. *jiran*. dan saya akan ajar Nana secara peribadi di rumah. Semangat!

Doakan saya ye, smoga dapat mendidik anak saya sendiri. Dah prepare-prepare beberapa buku bantu ajar. Tak tahu lah apa akan jadi.


Buku ini pula untuk Alia- kesian juga dengan si kecil tu. Kalau kakak nak pandai adik pun nak pandai juga mama... :)


Ini pula buku untuk mereka berdua. Mereka ni sangat suka pada 'dora dan boots'. :)

Moi Bien! :)

4 comments

NM02 said...

anak kazen kita yang selalu ngan kita tu suker ngan kartun dora.

masz said...

effa...masuk dlm blog masz..kite pon pening mencari preschool anak..anak kita sebaya rupanya..:)xpela..ajar sendri pon bole sbnrnye..tingal lg kene ada masa & rajin je..

Effa | Mama FZ said...

nm - tu la nm, pening tau tgk dora hari2.. dia suka ... kita pening..

masz - nailey school tak nextyear?

suhailas said...

Good Luck....of coz u leh jadi teacher yg best for ur princess....salam kenal!!