P 365 : Day 17 :- My Sister's Keeper


Pertama kali saya melihat judul buku dari Jodi Picoult ni, mmg tidak menarik hati saya - saya lihat cover buku ketika my sister Fazlin, beli dan membacanya. Saya langsung tidak bertanya apa-apa tentang buku itu. 

Akhirnya, hari ini, saya berkesempatan menonton cerita ini instead of reading it. Ending cerita ini berbeza dari cerita dari novel sebenar. Saya tak sabar pula nak habiskan novel yang saya sedang baca sekarang. My Sister's Keeper is my NEXT WISH LIST!

Saya cuba untuk buat entri sambil-sambil menonton cerita ini. Gagal! Sangat emosi. Tidak mampu untuk melepaskan TV dari mata walau seketika. Menyentuh perasaan. Tentang ibunya, tentang hubungan adik-beradik dan tentang kecekalan 'Kate'.

It's just a movie! Yes indeed. 

Tapi ia mungkin boleh dijadikan satu titik tolak untuk kita lebih menghargai antara satu sama lain, antara ibu dan anak, antara adik beradik dan mungkin belajar bersyukur dengan apa yang ada pada kita sekarang.


Anna, " are you in pain? "

Kate, " Sisi, My life is pain" 

Saya suka filem yang begini. Penuh emosi dan penuh 'cinta' dalamnya. Antara filem melayu yang saya gemar - Cinta, Sepi dan Sepet.

Nota kaki :

Kelebihan suri rumah ditengahari. Anak-anak tidur, saya boleh menonton movie tanpa gangguan. Sambil-sambil melipat kain.

:)

7 comments

Nurul Aima Hj Kaim said...

ku pun tadi tingu ni cerita..dr awal smp abis cerita menangis sj..nsb ada towel ankku c daniel ha ha

azieazah said...

Benar, bila ada filem yang “dekat dengan jiwa” kita, pasti teringat-ingat dan mendalam pula kesannya.

Itulah kelebihan surirumah, leh tonton filem time anak-anak tidur di tengahari..:)

jelezzz I....

Effa Sahat said...

aima ;)

apa ko rasa ? bandung? hehehe.. mmg touching kan ???


Kak Aa:

jgn la jelez kak. saya jeles dengan orang bekerja, boleh 'mengular' shopping barang peribadi tanpa gangguan! hehhee..

Ye kak aa, suami saya selalu mengusik "cerita je.. awak lebih2 nangis ni apsal?" uhh.. sungguh tidak punya hati ini olang! huhuhu...

i said "can;t u imagine it's us inside there?"

dia mesti kata.. mereka hanya pelakon..

well, kitakan pelakon juga di atas bumi ni?? :)

yatthienuer said...

owh...effa(norf..hehe..xyhie.bdn)
sy stf gomen, tp x jd 'ular'
sy 'ulat' je....hahaha...

(i like 'army wife',its me in there)

Yan said...

Akak now jenis yg dah tak boleh betul tgk cite sedih. Sure berkotak2 tisu..

amik tag ni ya effa.

http://yan-yanjournal.blogspot.com/2011/01/25-random-things-about-me.html

Effa Sahat said...

hi xyhie.. longgg time no see :))

awat ulat ... hehehe... ulat macam mana lak?

:P

kak yan,
effa tak berkotak tisu, tapi kain tuala anak2 jadi mangsa...

thanks for the tag. :)

Kujie said...

tengok cerita ni dah 3 kali, rasanya dah 3 baldi airmata...