P365 : Day 13 :- Pet's Lover


Hari ni, saya putuskan untuk memberi cuti khas rehat untuk Nana baiklah pula mamanya hari ni, kasi cuti suka-suka hati. Bukan apa, beberapa hari ni, saya rasa dia agak 'tense'. Ada saja yang dibuatnya untuk menarik perhatian atau dengan kata lain buat perangai


Dengan baik hati, dia bawa kucing kakak rumah sebelah dan layan kucing tu macam 'anak patung'. Nak ditidurkan, nak dimandikan, nak diberi makan ok, beri makan tu tak lah ada masalah. Tapi saya tengok kucing tu pun rimas dengan layanan yang sebegitu baik! 

Kebaikan - Ada inspirasi hari ini untuk projek 365 saya! Ye! Kucing. 

Nota kaki :-
  1. Nana memang serupa macam papanya. pet's friendly.
  2. Alia? Hmmm... mungkin tidak! :)

8 comments

ijan said...

Hi, teringat dua kucing kesayangan di rumah. Betty kakinya tak sempurna tapi dah mati dua tahun yang lalu. Bulat masih hidup tapi dah berusia.

Effa Sahat said...

saya pun ada seekor kucing dulu. chocho.dia dah hilang :( nanti2 saya masukkan gambar chocho...

Yan said...

Akak geli kucing, arnab, and hamster.. Mau melompat..

WaN dAn TiE said...

SALAM
NORF...
MISS U SO MUSCH DEAR..
SO GLAD TO SEE YOU HAPPY WITH 2 BEAUTIFUL DAUGHTER N HUBBY IN YOUR SIDE.....
LOVE
TIE

Keyrill Eduardo Willeyhem said...

suka main dengan kucing, sorang nama comel, sorang hitam...tp sayangnya dua2 mati lemas waktu banjir dulu.... sedih plak rasanya.... :(

Effa Sahat said...

kak yan :

saya geli cicak! huhu.. alia sebenarnya tak pun macam kak yan kot. kalau binatang berbulu, dia dengan segera nak peluk saya. huhu...

Effa Sahat said...

Tie,

thank you tie. senyap je blog tie. bz ke sekarang? :)

Effa Sahat said...

keyrill,

pelihara kucing boleh kurangkan stress level. carilah kucing lain utk dijadikan anak angkat lagi.. hehe