Penilaian Peribadi



Nana ni orangnya sangat happy. 
Suka menyanyi, suka melukis dan coloring.
Duplicating is what she do best. Dia hafal semua skrip kartun yang dia suka.
Power Puff Girl, Barbie, Rapunzel.

Sangat susah untuk saya menyuruh dia belajar "menulis" ABC.
A good daughter and a good sister. 
banyak mengalah. suka perhatian.
Penceria keluarga. Kalau dia ke sekolah, pasti saya sunyi. 

pencarian - menjadi seorang mama yang baik kepada mereka berdua, masih dalam proses.
pencapaian sebagai mama hari ini - 3/10.

Itu penilaian peribadi.



3 comments

azieazah said...

Anak sulung memang wajar dilatih untuk sentiasa mengalah tetapi tegas..

Teruslah berusaha menjadi ibu yang baik... terbaik utk anak-anak.

Penilain peribadi lebih penting dari penilaian orang terhadap kita, kerana banyak kalanya, orang tidak tahu apa-apa pun tentang diri kita.


Mesra di Maya Tidak Mesti Harus Mesra di Luar

Effa Sahat said...

"orang lain tidak tahu apa-apa pun tentang kita"

terima kasih kak. saya cuba nak didik nana dengan sedikit keras tapi penuh kasih sayang. saya nak dia tahu 'limitation' dia. dan saya nak dia tahu saya sayang dia.

Effa Sahat said...

"orang lain tidak tahu apa-apa pun tentang kita"

terima kasih kak. saya cuba nak didik nana dengan sedikit keras tapi penuh kasih sayang. saya nak dia tahu 'limitation' dia. dan saya nak dia tahu saya sayang dia.