P365 : Day 36 :- Nikmat bercuti, Berselimut Bersama Si Kecil


Bayankan cuaca - dingin, bunyi hujan rintik-rintik di luar. Ohh..Nikmatnya cuti bendera jepun :)
Masih bermalas-malasan dalam kamar tidur bersama 2 budak kecil. Main bantal sambil santai tengok chanel Nickelodeon. Ini pertama kali dalam sejarah tinggal di teluk, saya bangun tidak terus turun ke tingkat bawah- buat kerja rumah. Hari ini saya malas. 

saya : "Sedang bermalasan dengan kids. Boleh kita bf kt luar ?"

suami : "ok, today all eat out"

yaiks. Itu satu sindiran atau satu motivasi untuk bangun dan mandi? hehehe.

Nota kaki : Suami tidak balik semalaman. BUKAN tidur rumah bini muda ya. Dia bertugas jaga satu malaya :)

Selamat Hari Sabtu!


5 comments

azieazah said...

Jelesnya tengok dia bermalas-malasan pastu dapat lak makan kat luar. Takyah masak.

Kak Azie ni cuti kerja seminggu tapi kerja kuar masuk rumah, ada jer yg nak dibuat...

tahu tahu dah malam...:)

Ayin Masliza said...

shiok nyer bermalas-malasan macam ini... :) especially bila encik abang tiada di rumah.. heheh :)

Effa Sahat said...

kak AA, hehe. 5 hari kak kat umh. tengok dinding, tengok dapur dapur dan dapur. eh tipu, tengoklappy jugak. hehhe.. hujung minggu request la sekali sekala utk cuti dari masak.

ayin,
hehe. tau tak pe. kalau dia ada, tak boleh nak malas. ade je keje nak buat... heheheh

haniz said...

Memang bestkan bermalas-malas.. Love the color in the photo!

Effa Sahat said...

the colors of girl... pink, baby blue, orange. semua kaler ceria...