P365 Day 45 :- Happy Birthday Barbie~



Birthday Girl, nana and the cake

My first attempt for the barbie cake. Ini namanya projek - "redah saja". Jangan fikir banyak-banyak - JUST DO IT.

My BFF's daughter turns 3 today. Dia dah tempah cake Layer Cheese Cake ni since last week lagi. Requested was gambar dora yang cuma beli dan lekat. Tapi, saya sudah cari satu KK, tak jumpa. Jadi, saya buat 'kejutan' buat my BFF dan saya buat Cake barbie untuk her daughter.

Tapi hari ini sangat unexpectedly saya sangat busy, dari satu tasking ke satu tasking, dari satu tamu, ke satu lagi tamu. Lintang pukang macam lipas kudung pun ada. Kesian pada Nana dan Lia. Kids pun penat juga lah, sebab bermain dengan anak-anak kawan-kawan yang datang. 

Sebelum siap kek tu, saya rasa macam IMPOSSIBLE. Macam mana nak siap dengan tetamu-tetamu, anak-anak, chaos routine lagi. Tapi minda terus mengerakkan saya to move on, move on, jangan fikir, jangan plan, tapi terus kerja dan kerja. Akhirnya semua selesai. Nana dan Lia pun sedang lena dan rehat. 

Sebenarnya samalah dengan cita-cita dan keinginan. Kalau ada kemahuan pasti ada jalan untuk selesaikan segala sesuatu. 

Hari yang ke 45 dalam tahun 2011. Hari yang best tapi penat :)

6 comments

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

wow, nice job dear!!
mmg ai kagum ni.. n arini br ai taw yg u pandai wat kek.. :P, maafkan aku kawan!...
heheh, dgn itu, maka ai leh la request resepi kek ngan u kan.. ala, bolela.. bolehla.. nk try wat je, bkn take order.. hihihi...

Effa Sahat said...

hehe. biasa-biasa je la leily. masih mencari ruang untuk belajar.resepi kek? boleh ba... nanti i masukkan dalam blog k...

mrs_zura said...

wow...bestnya:-)
sy xde bakat la baking2..sedih sob sob

Effa Sahat said...

bakat tak datang sendiri. minat dari muda remaja. tapi setiap tu ada kemajuan. dulu, wat kek saja. sekarang dan reti nak deco skit2. hehe... tu pun tak reti la sangat kan.. biasa-biasa je..

Janna Wan Muhammad said...

wow! congrats dear! percubaan yang baik..keep it up.cuma kotak dia mcm besau skit la yang besau dari cake board.

Effa Sahat said...

ha ah. sebenarnya kak, kehabisan cake board. jadi, lain saiz cake board, lain saiz box. cake board tu yg boleh cucinya tu...