P365 Day 60 { 1mac } :- Pinggan Mangkuk


Entri ni entri merapu. Just want to share with you all, saya dah kami hampir 8 tahun. Inilah pinggan mangkuk yang saya ada. Heehee.

Almari 2 ni pun bukan saya punya. Ini hak milik kerajaan. Pinggan mangkuk ni pun kebanyakan hadiah kawin dan saya 'kebas' pinggan mangkuk lama milik bonda. Saya bukan type yang menggumpul barang-barang macam ni. Kesudahnya kalau time kenduri, pinggan plastik, sudu plastik dan cawan kertas.

Saya pun bukan type nak ada pinggan mangkuk memahal. Apa yang ada lah kan. Janji ada berlapik dan tidak pecah. Saya rasa ada banyak sangat bebenda ni pun no point. Buat semak ruang mata je. hehe..

5 comments

Janna Wan Muhammad said...

baru je baca tadik...blom update lagi,ni dah update..hehehe...

ai pon tk banyak pinggan mangkuk...tp ai puna corelle baru sampai dari ostolia ,naik kapal laut. nak beli kat mesia...tak mampooooo.....

NM02 said...

mak ai plak, suker beli pinggan mangkok, tapi semua campak kat umh ai. dah tak tau lemari mana lagik nak sumbat. lemari baju buleh? hahaha

ayin said...

wah... banyak jugak koleksi sampai 2 almari... hehehe... saya pulak akalu ke langkawi, musti beli pingan atau periuk sikit2.. tpi untuk pakai punya...org pompuan kannn... ;)

Effa Sahat said...

kak janna. corelle tuuu.. mahal tu tau... kirim ami ke?

nm02... ok gak kan, ada org tukang belikan... hehehhe...

ayin... hari tu husband ke langkawi kirim la gak - kata kt dia apa2 pun la .. asal ada. dia beli le pirex. 75 ringgit. boleh la ek.. hehe

azieazah said...

Simpan barangan begini ada gak untungnya. Vintage!

Tapi sebaiknya jangan abaikan pinggan mangkuk utk harian. Sebab tak sesuai guna pinggan milamein/plastik utk seharian.

Belasah jer pakai pinggan kaca yang mahal pun. Takper..