Poco-poco Diharamkan di Perak


Alamak tak terang la pula surat ni. Saya search dan download surat dari Mufti perak ini. Tentang poco-poco di haramkan di Perak.

Huhu. Baru saja menganjurkan poco-poco minggu lepas, sudah ada isu begini keluar. Pada pendapat saya berbeza, mungkin la saya kurang sensitif tentang perkara ini (bukan kondem mufti), untuk beriadah, selagi tidak menganggu masa solat dan memesongkan akidah, rasanya tidak mendatangkan masalah. Tapi itulah, saya bukan mufti atau alim ulamak. Saya harap ada alim ulamak boleh menerangkan "kenapa" ia dilarang. Saya curious juga nak tau ... :) Apa yang surat tu jelas kan .. kurang jelas. Mungkin boleh di elaborate ke kan, pengetahuan gak tu. hehe.

4 comments

Coffee Girl said...

Saya pun nak tau siapa yg buat kajian ni dan camana boleh dikaitkan dengan yang berkaitan? hmm... sigh...

Anyway, saya terblogwalk tadi. :-) nice site!

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

oh.. iye ke..
kat ganu tataw lg..
tp suke tarian tu..
bkn nk tiru yahudi, just senaman..
sebelom ni pn tataw lenggok tarian melambangkan salib..
huhuhu, wallahualam..

Effah Sahat said...

hi coffee girl, saya pun sama. nak tau gak 'apa' yang derang jaji...

leily,
hehhe. tu la... kat sabah takde la plak macam tu kan, tp still concern la juga ttg perkara ni... apa apa ntah..

Yan said...

akak pun macam kurang setuju. selagi tak keterlaluan, menjolok mata, tak lupa dunia.. Ok je.. Mcm bersenam. Cuma beserta muzik.. So cam ne dgn aerobik?