Pecah Lemak

When i was younger, (sekarang saya masih young, ok) hehe, saya agak chubby, dan sememeh. Kaki bangku, tidak suka hari sukan tahunan sekolah. Untuk melepaskan diri dari rentas desa atau di suruh berlari 4x4 200 meter yang confirm akan dapat tempat terakhir atau takde no langsung, saya dengan suka rela akan meng'offer'kan diri untuk ikut perbarisan. :) kesian kan? 

Bukan nak cerita pasal sukan tahunan sebenarnya. Instead of kaki bangku itu saya tetap suka berpeluh. But jogging bukan satu penyelesaian. Tapi saya adalah kaki 'aerobik' atau workout di rumah ala-ala celebriti. Haha. Selepas jatuh cinta pada siri cd aerobik Dennis Austin, saya juga terus jatuh cinta pada Yoga dan Pilates by Dennis Austin. Memang suka sangat pada badan minah Dennis Austin ni. Hehe. 

Selepas melalui zaman kemelesetan, setelah sedar dari tidur tentang pentingnya menjaga berat badan dah start nak pakai jeans size 27, saya giat beraerobik atau beryoga sendiri di rumah. Saya memang cekal orangnya, tak perlu geng atau kawan untuk workout. hehe. Everyday. I mean everyday tu, 5 days a week. Memang maintan je badan. Tak gemuk tak kurus. hehe.

Bila start ada anak, ada kekangan. Tapi masa anak 1 masih ok. Bila start ada Zara, tu dia, malas punya cerita. 

Tapi hari ini saya sudah berjaya memecahkan lemak malas itu! Yeah.. Sesi itu sudah bermula tadi. Tapi hanya 20 minit. Hehe. Bestnya.......

Sebenarnya tu je pun nak cerita. Big deal tau benda ni, punya la susah nak angkat my big butt!!! :)

No comments