Refrigerator ~


Weekend adalah masa untuk 'fill in the blank' refrigerator (eja biar betul- haha, siap tengok dictionary lagi tu). So, hari ni, memang bertuah dapat pergi ke pasar KK. Sebab ikan-ikan, sotong, udang, ketam masih fresh. Baru baik dari kapal. Macam biasa, ikan Kerisi adalah ikan wajib untuk rumah saya. Cuma kali ni, kami beli ikan kerisi jenis besar. Terus potong di pasar tadi. Balik rumah, cuci-cuci, masukkan dalam tupperware dan terus ke ....


... yes! Ke sini! Top side refrigerator (sebut betul-betul...heehee). Dalam tupperware tu ada ikan tenggiri yang sudah marinate dengan kunyit dan garam, sotong, ayam dan udang. 


Ketam!
Mana nak letak ketam. Ketam yang tadi saya beli, masih hidup. Sampai ke di rumah, terus saya cuci dan rebus. Saya prepare untuk masa esok pagi. Bila sudah rebus, saya toskan dan simpan ketam tu di sini (gambar atas). Oleh kerana penuh, makan kertas mc donald itu terpaksa di buang. Ada lebih kubis masak lemak dan sup ayam 2 budak pink! Stok sup ayam mesti ada, wajib di rumah ni. Sebab 2 budak pink memang tak boleh tak ada sup!

Sorry ye, r-e-f-r-i-g-e-r-a-t-o-r saya ni tak bersihkan lagi minggu ni!

selalu sebut "icebox" je instead of refrigerator :) 

5 comments

JennBunny said...

What an organize refrigerator!!

Ayin Masliza said...

ok ler tu... tersususn jerrr.. tetiba teringat ikea. geram tengok bekas2 comey ikea...

MamafaraNzara said...

jenn- not all the time. sometimes. especially now, i tend to throw most of left over. otherwise, mice also can hide inside one.. haha..

Ayin - Ikea! my favourite store. serius. kalau balik semenanjung, kalau tak sempat ke ikea, boleh merajuk seminggu.. haha :P

Daddy Ziyyad said...

saya sebut fridge aja..hehehe

Mr.Ein said...

kami panggil peti ais hehe.. macam-macam ada ni.. :p