Sabtu


Hari sabtu. Weekend. & normally, cuti dari masak atau kehidupan di rumah buat sementara. Tapi 2-3 menjak ni macam dah berturut-turut pula weekend kerja. Saya kan isteri solehah. Saya terima dengan hati yang sangat tenang dah damai. tsk tsk tsk.

Stok terakhir untuk minggu ini. Esok, kalau 'ada' peluang, boleh la ke Pasar KK. Renew stok. Ada daging -  sudah jadi sup daging. Ada sotong - sotong sudah bertukar jadi sotong goreng. 2 potong ikan tu dah masak asam pedas. Ada lebihan ayam berempah dalam icebox, saya dah goreng juga. Itu lah makanan hari ni ...

Esok pun, agaknya Z kerja. Apa ye best nak buat esok hari... ?


Setelah 2 hari hujan, pagi tadi diberi juga cahaya matahari yang hangat untuk menggeringkan kain-kain. Ku sangka panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari - memang hujan tengahari pun.. :)

2 comments

Lolita's Closet said...

waaa...ko masak lunch ke @ buat kenduri ni? sedapnyee

MamafaraNzara said...

ini namanya masak dengan geram! hehehe... penat wei, hari2 nak masak... huhu.. aku nak mogok. aku nak mogok.. hahha.. :P kiranya nak mogok, tapi terlebih sudah..