telajak entry...

Hari jumaat. hari penuh berkat. jadi demi keberkatan hati ini, saya mendelete satu entry. dan mempublish satu entry.

Tapi bak pepatah orag tua, terlajak perahu boleh diundur, telajak kata buruk padahnya. saya ada pepatah baru. terlajak entry, boleh lah delete. huhu.

Tiada paksaan cuma nasihat dari seorang teman. wajar saya ikut perkara yang betul. wajar saya melakukan sesuatu untuk kebaikan bersama. saya tidak mahu nanti di akhirat tidak diakui sebagai umat Muhammad. nauzubillah...

Saya tidak berniat lain .. hanya meluahkan rasa. anggaplah ia satu teguran dari seorang teman. kalau ia menyakitkan, maafkan saya. saya hanya manusia biasa. ini juga adalah pelajaran untuk diri saya, bila bergurau, kita berpada pada. orang yang paling hampir itu adalah orang yang paling bernilai hatinya. jagalah hati.

bukan 3m -membaca menulis dan mengira saja yang patut kita kuasai dan kita harus ajar anak anak kita. ada lagi satu 3m.

1. maruah, 2. mulut, 3. maksud (read:niat)

bukan utk dikuasai 3m sejenis ini. tapi untuk dijaga...

wallahualam. yang baik dari Allah, yang khilaf diri ini sendiri...

2 comments

izazi said...

alhamdulillah, akak suka konsep 3m tu :)
bila difikir2 teringat plan entry akak yang dull ..
ianya sekadar nukilan namun ..betul kata orang
bila kita berkata2 ..itu lah cermin diri kita
kindly click this entry hehehe
http://izazi-chinta.blogspot.com/2011/09/bila-kita-berkata-kata.html

Effa said...

sapa kata entry akak dull.. Huhuhu..