3 things in life ...

Kebolehan memutar belit ayat untuk panjangkan entri, macam sudah semakin - hilang ? Saya rasa semakin lama semakin tidak ada perkataan untuk dilepaskan disini. Tunggu ada problem baru nak lepaskan kat sini? Come on la sister... Tapi memang tak patut la saya lepaskan problem kat sini. Rasa betul betul macam tak bertamadun.. budget karam singh wala pun ada juga. Just that sifat itu sukar untuk di kikis. Sebab normally saya tidak akan bercerita sangat pada rakan tentang "dalam hati ada munger". Blog picisan inilah akan jadi mangsa. uhuk uhuk..

And to talk to papa nana n zara pun rasa macam tak patut. Since, dia lagi melambak benda dan perkara yang hendak dibereskan. Selalunya kami akan berkongsi cerita tentang anak anak. Aktiviti semasa. Isu semasa. Masalah di tempat kerja serta masalah bersama teman sekerja . Walaupun selalunya no-name-mention, and sometimes, cerita tu saya tak faham. Sengajalah dia buat saya tak faham supaya saya tak cerita kepada orang lain dalam kata lain menyebarkan. Just to release, he just tell me things that i need to know and i m allowed to know.

There are 3 things in life.

1. things that you need to know.

2. things that is "good" to know.

3. things that you don't need to know.

Ini lah yang suami saya ajar. Tinggal dalam komuniti yang kecil. Pusing sini, jumpa dia- pusing sana, jumpa dia juga. Jadi memang tak kemana lah. Setakat berpindah dalam satu pasukan ni, memang akan berjumpa kembali, insyallah kalau panjang umur. Dari itu, suami saya memang ajar untuk jaga jaga tentang apa yang saya tahu. Dan dalam banyak hal, saya tahu tapi saya buat buat tak tahu. Buat bodoh kata orang.

Tak apa, kalau kita tak tahu tentang banyak perkara, sebab banyak juga dosa yang kita terlepas. Hik. Tak gitu ?

Selamat malam.

:)

No comments