Telefon Dan Kawan

Assalamualaikum,

Hati sedang ceria. Dapat panggilan telefon dari teman yang dah lama tak dengar cerita. Memang sengaja tinggalkan no telefon di inbox dia. In case la kalau sudah ada android di tangan. Boleh kita berwhatsapp atau berviber. Kan lebih murah. Hehehe. Arg.. terubat sedikit kerinduan pada kawan2 lama...

Sebelum tu, saya dalam talian juga. Dengan sahabat di sini sini. Menjadi pendengar setia. Saya memang pendengar setia. Dengan setianya saya akan dengar keluhan dan apa apa saja. Sbb saya memang suka berkawan. Tapi yang penting untuk menjadi pendengar kita kena lah jadi batu "air" yang baik. Jangan pula jadi batu "api". Dengar dengan perasaan yang aman. Semua orang ada tahap dan masa stress. Tapi jangan pula lepaskan stress kat orang lain dengan cara marah-marah kat orang lain. Tak baik. Berdosa melukakan hati saudara kita. kan kan kan ? :)

Sebelum tu, saya berwhatapp. Instant message yang free tu. Brigde to all iphone, Blackberry dan android. So, di situ pun saya membaca kisah sedih rakan. Apa yang mampu saya katakan "bersabarlah". Kita semua sedang diuji Allah. Masing masing ada masalah masing masing. Kecil atau besar masalah seseorang jangan pula kita memperkecilkan dirinya. Kita semua pun sama. Ada masa-masa kita pasti terasa dengan satu masalah - waima ia nya masalah kecil atau besar.

Being there for friend.

Done.

Alhamdulillah.

p/s: mudah-mudahan Allah tolong saya.

2 comments

nonie said...

Mula2 ingat apala batu "air" tadi... Rupanya opposite of batu "api" hehe...

Effahazizi Mamafaranzara said...

hahaha...takde perkataan. buat perkataan baru. rosak bahasa... :P