Ini Entry Self-Motivating. Sekian.

Adleena ... eee...

Adik beradik

Adlia masa baby, rindunye..

Saya berkahwin pada 12 September 2003. Having Adleena was after 3 years of waiting. Having Adlia pula after 1 year 8 months of controlling birth. Adleena is born on 2006, and Adlia on 2009. Dan sekarang Adlia sudah berusia 3 tahun.


Sejujurnya, saya mengaku saya memang kurang "kesabaran" dengan anak-anak. Memang lelah menjaga mereka membuatkan saya selalu hilang kawalan. Saya bersyukur dikurniakan anak-anak yang petah bercakap, aktif dan riang gembira. Suka menyanyi, menari, fast learner. Pendek kata, memang anak-anak yang akan saya suka sangat masa saya tidak ada anak dulu. Hehehe. Tapi bila penat menguasai badan, kurang motivasi diri dan kurang ketenangan membuatkan saya selalu lupa bertapa BERUNTUNGnya saya memegang gelaran seorang "Mama".


Saya dan suami pernah berhasrat dan berkata, "cukuplah ni".


Tapi sekarang, bila 2-2 sudah pandai bermain sendiri, berlakon "chloe's closet" sendiri, tak kacau mama dan papa, terasa rindu pula saat-saat tidak ada masa sendiri tu. Adlia sudah tidak mahu dipeluk sangat, dia lebih suka bermain dengan kakak dan spend time independantly. Sekarang saya dan hsbd pula yang berebut-rebut nak peluk and bawa main dia. haishhh...


So, we know, it's time. It is the right time to have another baby. Sakit bersalin? I don't care, as long as I can kiss and hug another Effa Jr. or ZZ's Jr. Penat jaga anak? Tak apa lah, selagi muda, selagi mampu, selagi ada rezeki... I want i really want! Nanti Moody? Releks la, marah tu tanda sayang, dera tu tanda nak masuk jail. Heheheh... Nak lelaki la tu?  Tak kisah tentang gender. Tidak menjadi isu samada ia lelaki atau perempuan. As long as dia sihat dan sempurna seadanya.


Tak takut susah nak besarkan anak yang ramai ? Rezeki mereka sudah tertulis di Loh Mahfuz ketika mereka berusia 100 hari dalam rahim. Sudah ditentukan. Berkat usaha dan doa, pasti ada rezeki untuk mereka kelak di mana-mana. Paham Effa? :) Pahamm? Bagus...  Alhamdulillah....


Waiting the right time to check is betul-betul penyiksaan ...

Semoga Allah permudahkan jalan. Lambat atau cepat, akan ku tunggu. Kerana pasti ada rahmat dalam kesabaran.

Amin....

3 comments

nonie said...

AMIN!!! Yea, bau baby mmg sedap... Masyam2 bangun tido pun, bau dia tetap sedap :). Semoga norf & husband dimurahkan rezeki untuk menmbah umat :).

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

same goes to me!!!
let's WORK more harder babe!
hahahah

♥ Elin ♥ said...

amin...usaha tangga kejayaan :)

seronok kan ada anak2 nih..bile sunyi mereka yg hiburkan,..