Random #small thing that i love.



Saya memang suka baca buku terutama novel inggeris ketika waktu lapang. Tapi, saya tidak ada banyak masa untuk itu. Dan saya ada 2 novel tertunggak. Nafsu ketika berada di Popular atau Times Book Store memang tidak terkawal, akhirnya akan "minta nyawa" pada suami. Bila sampai rumah, "nafsu" itu sudah hilang. Tinggallah buku itu tidak bersentuh. Ahaks. Ayat agak keterlaluan. Minta maaf :)




Dan, saya suka masak untuk anak-anak, layan mereka dan bermain dengan mereka. Suka. Tapi saya tidak punya banyak masa. Lagi. Ada masa Nana minta saya painting dengan dia. Kesian kan. Anak minta masa dari saya, tapi saya selalu menolak. 


Oh ye, saya akhirnya punya sikit masa untuk itu sekarang...


Dan ini hasilnya ... :) Perasaannya, sangat best.





Masalahnya adalah diri. Terlalu banyak memikirkan tentang yang diluar dari kawalan dan kawasan. Padan muka? Yes. I agree. Padan muka I. :)


Masalahnya jangan dibincangkan, penyelesaian pun saya belum cari. Tapi sudah nampak hikmah. Saya ingin berubah. Masih. Semangat masih disitu Alhamdulillah. Mungkin Allah tutup satu perkara untuk saya lebih kepada satu perkara lain. Supaya benda-benda kecil dalam hidup saya yang membahagiakan saya - diperhatikan LEBIH.


Lebih lagi. Insyallah.





No comments